Muiswerk Educatief wil doorbraken in het onderzoek naar gepersonaliseerd onderwijs bereiken. Tegelijkertijd willen we bestaande producten verbeteren. Wij werken daarom intensief samen met universiteiten en onderzoekscentra.


Hogeschool Rotterdam/ISW Hoge Woerd

Omgaan met verschillen op het vmbo (2017)
Een onderzoek naar de invloed van effectief en gedifferentieerd werkwoordspellingonderwijs.


Oberon

Marktonderzoek formatief evalueren (2017)
Onderzoek in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap naar instrumenten en interventies gericht op formatief evalueren.


Universiteit van Maastricht

Het effect van digitaal adaptief oefenen en ouderbetrokkenheid (2015)
Onderzoekers hebben met korte 'pitches' de laatste inzichten gepresenteerd op het gebied van onderwijs en ict.

Onderzoek toont aan: Muiswerk verbetert rekenvaardigheden (2014)
Het oefenen van de rekenvaardigheden met een individueel adaptief ict-programma zorgt voor een hoger referentieniveau.


Delta Plus

Ankeronderzoek Muiswerk Rekenen 2015-01 (2014)
Testsuite 8 Rekenen 1F-2F-3F is genormeerd met behulp van de ankertesten van het OCW.

Ankeronderzoek Muiswerk Taal 2016-07 (2016)
Testsuite 7 Nederlands 1F-2F-3F-4F is genormeerd met behulp van de ankertesten van het OCW.


Kennisnet

Effect Muiswerk wetenschappelijk bewezen (2008)
Voor het onderzoeksprogramma 'Leren met meer effect' zijn in 2008 in het voortgezet onderwijs tien nieuwe vormen van onderwijs-met-ict aan een experiment onderworpen.


Universiteit van Amsterdam

Brugklasproject (2005-2007)
Ruim 700 brugklassers van acht verschillende scholen zijn getest in het kader van het brugklasproject. Dit project is het promotieonderzoek van dr. G.M. Schijf dat werd gesponsord door Muiswerk Educatief.