Muiswerk Educatief wil doorbraken in het onderzoek naar gepersonaliseerd onderwijs bereiken. Tegelijkertijd willen we bestaande producten verbeteren. Wij werken daarom intensief samen met universiteiten en onderzoekscentra.


[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]
Omgaan met verschillen op het vmbo (2017)
Een onderzoek naar de invloed van effectief en gedifferentieerd werkwoordspellingonderwijs.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]
Marktonderzoek formatief evalueren (2017)
Onderzoek in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap naar instrumenten en interventies gericht op formatief evalueren.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]
Het effect van digitaal adaptief oefenen en ouderbetrokkenheid (2015)
Onderzoekers hebben met korte ‘pitches’ de laatste inzichten gepresenteerd op het gebied van onderwijs en ict.

Onderzoek toont aan: Muiswerk verbetert rekenvaardigheden (2014)
Het oefenen van de rekenvaardigheden met een individueel adaptief ict-programma zorgt voor een hoger referentieniveau.


[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]
Ankeronderzoek Muiswerk Rekenen 2015-01 (2014)
Testsuite 8 Rekenen 1F-2F-3F is genormeerd met behulp van de ankertesten van het OCW.

Ankeronderzoek Muiswerk Taal 2016-07 (2016)
Testsuite 7 Nederlands 1F-2F-3F-4F is genormeerd met behulp van de ankertesten van het OCW.


[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

Effect Muiswerk wetenschappelijk bewezen (2008)
Voor het onderzoeksprogramma ‘Leren met meer effect’ zijn in 2008 in het voortgezet onderwijs tien nieuwe vormen van onderwijs-met-ict aan een experiment onderworpen.


[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

Brugklasproject (2005-2007)
Ruim 700 brugklassers van acht verschillende scholen zijn getest in het kader van het brugklasproject. Dit project is het promotieonderzoek van dr. G.M. Schijf dat werd gesponsord door Muiswerk Educatief.